.:Follow me Okay DooDs:.

Wednesday, May 4, 2011

THE COMPILATION OF MY SECOND SEMESTER =D

Kalau tengok tarikh last post dengan yang sekarang ni, jurang perbezaan nye memang jauh benor. Nampak sangat dah malas nak meng"update blog nieh. haha. Bukan den malas nk update tapi maklum lah, bila dah hampir penghabisan semester busy lah dengan final projek tu la ni la, final exam lagi la, kerja2 nk update blog ni terpaksa di anak tirikan =P. Anyways, dalam post kali ni, aku akan kompilasikan a.k.a summarize kn everything yang aku dh lalui dalam second semester aku kt UiTM Shah Alam. =D



1) Okay so firstly korang mesti tertanya2 kenapa aku letak gambar ni dahulu. Hmm malas nk citer panjang sebenarnye tp sekadar nk berkongsi. Aku masuk je semester 2, we had some misunderstandings, me and my gf. Memang aku x kan lupakan smpai bila2 sebab masuk2 je uitm balik, dh ade kes. Tapi, oleh kerana sayang  mcam2 aku buat beb, nk pujuk dia (ape dehal yg aku dh buat korang takyah tau la kan, pirvacy =D). And last2 we are back together. Ni boleh la buat pengajaran bg aku so lepas ni x de la wat hal lagikn. cukup la skali =P

2) Secondly, oleh kerana aku x dapat duduk kolej maka bermula lah pengembaraan Zul dan Alypx untuk mencari rumah sewa yang murah. Mula2 ingat nk duk menompang kt bilik kengkawan yg dapat kolej tapi di fikirkan sampai bila, so nk ke x nk kena jugak cari rumah sewa. Pusing sana pusing sini, last2 x dpt jugak, nasib baik la kawan baik kita sorang ni pn x dapat kolej,Afiq nme nye, yang aku heran nye kawan aku sorang ni dekan 3.8 tp x dpt kolej, tp kengkawan aku yg un'dekan 1.9 below dapat kolej. hmm mmg x adil sungguh =(. Afiq ni dh dapat rumah sewa, tp masalahnye mahal gila, bayangkan sebulan RM1000. deposit dua kali bayar. pehh naik tercabut bulu telinga aku dengar. tapi oleh kerana dh x de tempat nk berteduh kami terpaksa jugak duduk dkt rumah yg mcm **** tuh..

(Taadaah, Ni la blok rumah kitorang. =D)

Aku terkejut jugak bila dengar gf aku duduk luar. dan2 pulak dekat jer dengan area rumah aku. Apa lagi kn. kerja nk jumpa je la kitorang ni. adoii..Selalu lepak kt kedai mamak Barra. Rse nye waiter2 myanmar kt sne pn dh kenal muka aku sebab regular customer kt situ =D

(Nila rumah die, tingkat atas skali. dh mcm2 kenangan manis and pahit yg berlaku kt depan Giffarine tuh..haha)

3) So after selang beberapa minggu, geng kitorang dh bertambah satu lagi watak, kira mcm watak pengganti sebab watak yg lagi satu tu dh dimozekkan..haha


hah ni lah dia, watak penganti. Ikin a.k.a Anis. haha. Sejak dia ade, gelak kitorang makin gila dan gila ditambah pulak dengan alypx yg kepala gila. haha. lagi satu, minah nie keje dia mesti ajak aku karok, sebab dia tau aku ni pn kaki karok jugak..haha. ase nye Karoke bintang tu pn dh kenal kitorang berdua sbab rajin benor karok kt sne..haha


4) Selang lagi beberapa minggu, kitorang wat plan yang agak gila jugak la, sebenarnye x dirancang rapi. hmm malam ni rancang esok jalan. lebih kurang cmtu la. Kitorang sewa kereta and go jalan2 ke Genting and Melaka. haha actually this is my plan but diorang setuju well why  not la kan. So nk lagi details pasal adventure overnight kitorang boleh la check kt post aku yang lepas. =D



5)Next up, geng2 kitorang join kelab teater untuk fakulti kitorang. Di handle sepenuhnye oleh Diploma part 2 student.=D Actually kelab ni dh berjalan dari semester lepas tp baru sem ni program berjalan. dalam mase 1 bulan je, kitorang terpaksa handle 3 shows. first untuk majlis anugerah dekan, second untuk mesyuarat META dekat DSB and third pementasan ulangan bagi student2 yg terlepas nk tengok show kitorang =D
Penasihat kelab kitorang x lain and x bukan Sir Prof Mejer Kamal Yahya, which is also our BEL lecturer.

(gaya seorang director yg berkaliber =D)

 dalam diam dia rupa nye orang kuat teater, macam2 anugerah dh dia dapat before our time. Banyak skrip yg dia dh tulis. Dan untuk kelab kitorang a special made script yang beliau dah tulis lama and which I think sangat best and kelakar gila. "Konvensyen Gila". A story of 5 ill mental people discussing what kind of "gila" that could endanger human minds and lives? serius x tipu, walaupun dh tengok diorang reherse banyak kali, we still launghing and sampai dh hafal skirp. terbawak2 pn ade jugak kadang2.haha


Rasa nye semester nie banyak sangat kerja dengan teater, but in the end it was fun and it was a new experience for all of us here. =D

(Barisan pelakon Konvesyen Gila, gmbar diambil dr blog amnashark =D)

(Barisan Krew dan juga pelakon Konvensyen Gila =D)

6) Okay so memandangkan dh hampir ke penghujung semester banyak ulangkaji kitorang kena buat. bayangkan semester ni study week dh x macam stdy week sebab 4 hari je. baik la pngil study days je..lol, anyways disamping final exam nk hampir, deadline untuk final projek PDT160 kitorang pn kne hantar juga. Notepad kecik, yang aku explain kt last pot tuh. soryy aku x dapat cari masa nk wat part 2 punya. promise I will post it as soon as i can.

(Cara final prosessing akan aku terangkan kt post akan datang)


Dah lepas setelkan kerja notepad nieh, fokus habis-habisan terhadap final exams. 


Apa2 pn final exam semester kali ini agak tension sikit sebab ade paper yang agak stress nk menjawab. anyways rasanye sampai sini je la kitaran and important events yang berlaku semester kedua aku kt SA. Oleh kerana aku dh jauh ketinggalan update blog so aku terpaksa ringkas kan aje. SO any comments or stories you wanna share then please do so. until the next post doods =D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...