.:Follow me Okay DooDs:.

Tuesday, October 25, 2011

Cuti Pun Busy Jugak ke? :)

Assalamualaikum. 

Firstly aku nk ucapkan ribuan terima kasih kepada anda2 semua yang sudi menjenguk blog aku ni yang x seberapa nk popular and kebanyakannya isi kandungan yang merapu je. Sekadar nak berkongsi and kalau anda x suka apa yang ditulis dalam blog ni harap minta maaf banyak2 la yeh. lol. Aku dah lama x update blog pun sebab busy. Ada masa untuk internet tapi bukan untuk blogging. cuti pun busy ker? haha biasa la kalau dh jadi orang penting kt rumah ni kan. banyak kerja nk buat.

Alhamdulillah sekarang aku tengah cuti semester, dalam sebulan lebih jugak lamanya. Banyak jugak benda berlaku time cuti sem nih. and antara yang paling best bagi aku adalah, ayah aku dapat kerja baru. setelah hampir sebulan menganggur dirumah. Alhamdulillah berkat usaha dengan doa dia dapat jugak diterima kerja tempat baru. But the problem is, ayah aku dapat kerja dekat KL sana. sangat jauh. and dia terpaksa la meninggalkan kami di sini demi mencari rezeki untuk kami sekeluarga. and sekarang ni dia tengah kursus di Bangkok sana. Dalam minggu depan dia balik semula ke Malaysia. Kemungkinan besar kami akan berpindah ke tempat baru. Mungkin ke Selangor, rasa janggal dan sebak pun ade. Kami dh menetap di johor hampir 21 tahun lamanya and bila terpaksa untuk pindah bukan la satu pilihan yang mudah bagi kami untuk menerimanya. Apa pun kami masih lagi menunggu keputusan dari ayah. Bila dia pulang dari Bangkok nanti kami akan berbincang sama ada pindah atau pun tidak.

Secondly, aku tengah bekerja dengan uncle aku. Kilang bungkus otak-otak. Memandangkan aku cuti lama, dekat sebulan so daripada tak buat apa2 kt rumah aku cari duit kocek untuk menampung kos hidup aku kt sana nanti. X de la menyusahkan mak aku sgt nnt nk bagi duit. Kerja pun okay la, x penat pun. juz duduk and bungkus otak-otak tu pakai daun pisang. Well aku akui memang bosan n sangat mengantuk sebab duduk jer. Dh la aircond so memang mata layu jer bila wat kerja. Tapi papepun aku suka kerja ni, x penat macam kerja kt McD or KFC. Gaji pun aku x kisah sgt pn. Niat aku kerja dgn uncle aku pn sebab nk bantu perniagaan dia. Alhamdulillah order pun sekarang makin banyak. Hurm korang mesti ingat ni otak-otak biasa yang korang makan tu kan. Well uncle aku punya otak-otak lain dari yg lain sebab di buat 100% dari daging ayam. Otak-otak yang korang makan tu 100% daripada kisaran ikan. So ade perbezaan rasa disitu. Kalau korang berminat nak mencuba merasa atau pun berminat nk jadi rakan niaga korang boleh la check kt page FB diorang.



Ni lah dia rupa otak-otak tu. owh btw nama produk ni D'pepes. Sounds a little awkward but that is the name they wanted so I guess its cool though.



Ni keratan akhbar dari metro. Well d'pepes ni masih baru lagi dalam pasaran tu yang korang x pernah dengarkn pasal makanan ni.

Papepun aku nk minta maaf atas kelambatan aku nk mengupdate bahagian2 lain tu. and aku ade janji nk buat tutorial pasal pengunaan Photoshop. InsyaAllah aku akan cari masa yang sesuai nnt aku akan buat tutorial cara mengunakan photoshop. Anyways thanks for reading peeps. Till the next post. :D

3 comments:

  1. ok la..aku law cuti sem..aku keje..crik duit tok sem depan eheh..law cume nk parent tanggung..koyah la heehe

    ReplyDelete
  2. agak busy lor...
    cuti pun mcm tak cuti bro... grrr~

    ReplyDelete
  3. Heh, betul2, kalau nk mengharapkan parents jer support mmg payah la kan.

    dulu time cuti aku dk umah jer, bosan. ni dh dpat keje layan je la. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...